Sześć książek, które powinieneś znać

Książki zajmują ważne miejsce w moim życiu, dlatego staram się regularnie zasilać domową biblioteczkę i poszerzać swoją wiedzę. I choć może nie jestem jakimś super czytelnikiem, bo pochłaniam raptem kilkanaście książek rocznie, to lekturę uważam za jedną z najważniejszych aktywności w czasie wolnym.

Dziś prezentuję sześć książek, które w mojej ocenie są ważne i warto je znać. Nie będą to jednak szczegółowe recenzje wybranych pozycji. Po prostu krótko piszę, dlaczego zaprezentowane tu książki są dla mnie ważne (kolejność przypadkowa).

zaba

Brian Tracy „Zjedz tę żabę”

Zbiór praktycznych wskazówek, dzięki którym łatwiej jest zapanować nad realizacją zadań i tak zaplanować kolejność wykonywanych czynności, aby każdy dzień był bardziej efektywny. Rady podane przez Briana Tracy naprawdę pomagają w efektywny sposób zapanować nad swoim dniem. Deadline dzięki temu nie są takie straszne, jak je malują.

SUN TZU Sztuka wojny

SUN TZU „Sztuka wojny”

Choć do tej książki zabierałem się długo, to dziś uważam ją za jedną z najważniejszych. Wskazówki zawarte w Sztuce Wojny sprawiają, że na pewne sprawy zacząłem patrzeć przez zupełnie inną optykę. Sztuka Wojny to z pewnością książka, do fragmentów której jeszcze wielokrotnie będę wracać.

 Dr Robert Mauer "Filozofia Kaizen"

Dr Robert Mauer „Filozofia Kaizen”

Filozofia Kaizen pochodzi z Japonii i polega na tym, aby życie zmieniać za pomocą małych kroków, działań, pytań. Osobiście jestem wielkim fanem podchodzenia do życia w myśl Kaizen i jak dotąd uważam, że jest to bardzo dobra droga do osiągnięcia sukcesu. Będąc wyznawcą metody małych kroków, Filozofię Kaizen warto poznać.

 Maciej Tesławski "Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem"

Maciej Tesławski „Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem”

Książka ta dobrze wyjaśnia, że klient, który przychodzi nie zostaje już z nami raz na zawsze. Firmy ciągle muszą szukać sposobów, aby zatrzymać ich przy sobie i budować trwałe relacje. Warto o tym pamiętać.

 Eryk Mistewicz "Marketing Narracyjny"

Eryk Mistewicz „Marketing Narracyjny”

Słowo ma ogromną siłę i dobrze wykorzystywane może doprowadzić do naprawdę wielkich rzeczy. Co więcej, wszystko można opowiedzieć za pomocą historii i przy pomocy historii wszystko można sprzedać. Marketing Narracyjny dał mi wiele wskazówek, jak słowa używać, aby budowane historie otwierały drogi dotarcia do postawionych celów.

Paweł Tkaczyk "Zakamarki Marki"

Paweł Tkaczyk „Zakamarki Marki”

Była to pierwsza książka branżowa, po którą sięgnąłem i dlatego traktuję ją trochę jak marketingowy elementarz. Zakamarki Marki to ta pozycja, która sprawiła, że złapałem branżowego bakcyla i dziś robię to, co robię.

Te książki to jedynie wierzchołek góry lodowej, a grono ważnych lektur jest znacznie szersze. Wymienione tu pozycje uważam jednak, że najbardziej w ostatnim czasie wpłynęły na moje postrzeganie świata i na podchodzenie do pewnych spraw. Więcej książek, które polecam do przeczytania znajdziecie na specjalnej tablicy na moim Pinterest. Zapraszam do śledzenia.

Marcin Osiak

O programie Marcin Osiak

Piszę, gadam, podpowiadam i siedzę w mediach społecznościowych :)