Reklama na Twitterze zdaje egzamin

Skuteczna reklama na Twitterze jest możliwa

Reklama na Twitterze do promocji bloga może być równie skuteczna, co Facebook Ads. Okazuje się, inwestując podobny budżet można osiągnąć zbliżone, a nawet lepsze wyniki reklamy. Twitter Ads jest to forma, z której zdecydowanie warto czasem korzystać.

Reklama na Twitterze, jak to działa

Twitter tym różni się od Facebooka, że jest tam dostępny jeden typ konta. Nie ma rozróżnienia na firmowe i osobiste. I to jest dobre, ponieważ każdy może skorzystać z promocji. Wystarczy wejść w zakładkę „Reklamy na Twitterze”.

Reklama na Twitterze może być skuteczna: tweetdeck

Kreator jest w języku angielskim i nie można płacić w złotówkach, ale to nie oznacza, że dla nas promocja jest niedostępna. Opcje targetowania reklamy na Twitterze są podobne do tych na Facebooku. Czyli możemy wyemitować reklamę na podstawie języka, w którym użytkownik się komunikuje, lokalizacji, wieku czy zainteresowań. Są też dostępne cele kampanii do wyboru. Wykorzystując Twitter Ads możemy więc promować profil w celu zdobycia nowych obserwujących, promować materiały wideo czy zdobywać ruch na stronę www.

Reklama na Twitterze może być skuteczna: cele kampanii

Reklama na Twitterze w praktyce

Do testowej kampanii użyłem niewielkiego budżetu. Za 6 euro promowałem przez trzy dni ostatni artykuł z bloga. Budżet dzienny wynosił więc 2 euro. Przeliczając na złotówki był to więc budżet podobny do tego, jakim czasami promuję posty na Facebooku.

Promowany był ten artykuł:

Tak wyglądał promowany Tweet:

Reklama była skierowana do następujących osób:

Reklama na Twitterze może być skuteczna: grupy docelowe

Ot, prosta kampania do osób zainteresowanych social media. Statystyki po publikacji okazały się jednak całkiem optymistyczne. Oto one:

Reklama na Twitterze może być skuteczna: wyniki kampanii

Reklama na Twitterze może być skuteczna: wyniki kampanii

Jak widać inwestując 6 euro (czyli w przeliczeniu około 26zł) udało się dotrzeć do ponad 3 tysięcy odbiorców i uzyskać kliknięcie w cenie 14 eurocentów (czyli w przeliczeniu około 0,6zł). Pewnie da się jeszcze taniej, jednak biorąc pod uwagę fakt, że robiłem to po raz pierwszy, a także grupę docelową i uzyskiwane wcześniej stawki w reklamach Facebook Ads do podobnej grupy odbiorców, ta reklama na Twitterze okazała się konkurencyjną formą dotarcia do czytelników.

Reklama na Twitterze, a reklama na Facebooku

Wcześniej jedynie czytałem na temat Twitter Ads. Bardzo często padało stwierdzenie, że reklama na Twitterze jest droższa od reklamy na Facebooku i niekoniecznie efektywna. Postanowiłem to sprawdzić i na własnej skórze się o tym przekonać. Efekt był pozytywnym zaskoczeniem. Kwota 6 euro za promocję na Twitterze była nieprzypadkowa. Posty z bloga na Facebooku często promuję budżetem około 20zł. Chciałem mieć rzetelny obraz do porównania. Poniżej przedstawiam zrzut z założeń i wyników kampanii Facebook Ads dotyczącej wcześniejszego artykułu. Tam budżet wyniósł właśnie 20zł.

Poniżej założenia i wyniki:

Promowany był ten artykuł:

Reklama na Twitterze może być skuteczna: fb ads

Reklama na Twitterze może być skuteczna: fb ads

A tak wyglądały statystyki tego posta:

Reklama na Twitterze może być skuteczna: fb ads

Podsumowując

Jak widać wyniki reklamy na Facebooku i na Twitterze są bardzo do siebie zbliżone. Jeśli spojrzeć na zasięg, to Twitter w przypadku promocji posta wspólnie z zasięgiem organicznym dał blisko 2,5 większe dotarcie. Liczba kliknięć w link była  już jednak porównywalna. Na korzyść Facebooka przemawia z kolei fakt, że korzystając z tak niskich budżetów na Twitterze bardzo ciężko jest ustawić krótszy okres promocji. Teoretycznie powyższą reklamę na Twitterze można było rozłożyć na sześć dni ustawiając budżet dzienny na poziomie 1 euro. I taki był pierwotny plan, jednak tak skonfigurowana reklama przez kilkanaście godzin od ustawienia nie zaczęła się emitować. Tu potwierdziło się, że reklama na Twitterze za 1 euro jest tylko teorią. Mimo krótszego czasu promocji reklama na Twitterze w moim przypadku zdała egzamin. I choć jestem przekonany, że da się z niej wycisnąć jeszcze lepsze stawki, to jest to kierunek który będę kontynuował. Reklama na Twitterze może stanowić ciekawą alternatywę dla wszechobecnej w naszej komunikacji promocji Facebook Ads.

Jeśli chcesz promować swoją markę na Twitterze, odezwij się, chętnie pomogę 🙂