Pinterest to portal społecznościowy, który jest przeznaczony do gromadzenia materiałów obrazkowych i wideo. Użytkownik może porządkować sobie te elementy tematycznie tak, aby łatwo mógł potem znaleźć interesującą go informację.
Pinterest powstał w 2010 roku w USA, w Polsce Megapanel pierwszy raz odnotował jego obecność w roku 2012. W lutym, gdy raport Megapanelu się pojawił, Pinterest odwiedzało 130 tys. użytkowników. Miesiąc później tych użytkowników było już 210 tysięcy.
A jak sprawa wygląda obecnie?
Z szacunkowych danych Megapanelu wynika, Pinterest w Polsce w październiku 2013 roku odwiedziło 1,3 mln internautów, w listopadzie – 1,47 mln, a w grudniu – 1,55 mln. W styczniu 2014 roku liczba użytkowników serwisu wyniosła 1,37 mln.
Pinterest dla kobiet?
Nie do końca. Z danych Megapanelu wynika, że stawka jest wyrównana. Według danych z listopada 2013 roku wynika, że kobiety stanowią 53,9 proc. użytkowników, a mężczyźni 46,1 proc.
Jak można wykorzystać Pinterest? Oto 5 sposobów:
Pinterest jako tablica korkowa
Pinterest to może być składowisko źródeł, infografik, zdjęć poukładanych tematycznie. Portal z powodzeniem pełni funkcję tablicy korkowej, do której przypina się ważne rzeczy, o których chce się pamiętać lub które będą potrzebne w pracy.
Pinterest jako narzędzie do promocji produktów
Szukając materiałów do tego wpisu trafiłem na ciekawą infografikę, która na przykładzie amerykańskiego sklepu z biżuterią boticca.com pokazuje, że Pinterest ma większy potencjał sprzedażowy, niż Facebook. Po dokładne dane i liczby odsyłam do rzeczonej infografiki.
A jak oni wykorzystują Pinteresta? Bierzcie i uczcie się.
Pinterest pomaga w pozycjonowaniu
Odpowiednio używany, portal może pomóc w pozycjonowaniu strony. Aby to działało należy jednak pamiętać o kilku zasadach.
1. Profil nie może być prywatny
2. Nazwy tablic muszą zawierać kluczowe dla frazy
3. Najważniejsze tablice muszą być w pierwszych dwóch rzędach, żeby użytkownicy widzieli je „na pierwszym ekranie”
4. Piny muszą być opisane, najlepiej z wykorzystaniem #hashtagów
5. Do pinów powinien być przypisany link do strony www.
Pinterest jako portfolio
Głównie dla grafików, fotografów, designerów i wszystkich, którzy żyją z wszelkiej maści obrazów Pinterest to dobre miejsce, aby pokazać swoją twórczość. Ale nie tylko. Ciekawe portfolio na Pinterest może wyglądać też tak:
Pinterest wie, jak obraz działa na wyobraźnię, dlatego jednym kliknięciem można przeszukiwać piny z wybranej kaegorii. Grafiki, obrazy, filmiki video często dają impuls do tworzenia i działania. Pinterest jako miejsce składające się niemal z samych grafik do czerpania inspiracji nadaje się idealnie. Ponadto jest intuicyjny i prosty w obsłudze, dlatego pewnie coraz chętniej przez internautów wykorzystywany.