Na co mediom tradycyjnym media społecznościowe?

Praktycznie każde wystąpienie na temat mediów społecznościowych zaczynam od zdania, że gdyby Facebook był krajem, to byłby trzecim najludniejszym państwem na świecie. W serwisie jest już zarejestrowanych ponad 1,55 mld użytkowników. Dla porównania, ludność Polski to niecałe 40 mln osób. Z danych, do których udało mi się kilka miesięcy temu dotrzeć wynika, że przeciętny użytkownik spędza na Facebooku 405 minut miesięcznie. Dla Facebooka…

Czytaj dalej

„Namber łan” wart prawie milion złotych

Poseł Tomasz Makowski z PSL jest postacią, o której w ostatnich dniach usłyszała cała Polska. Namber łan stał się hitem nie tylko w sieci, ale również tej perle kampanii udało się przebić do mediów tradycyjnych. Komentarze są w większości szydercze, ale może paradoksalnie ten rozgłos niemal na finiszu kampanii będzie dla posła Makowskiego, trójki na warmińsko-mazurskiej liście PSL-u, przepustką do Sejmu. Czy w tym szaleństwie jest metoda,…

Czytaj dalej

Obrazek zamiast słowa

Z badania GlobalWebIndex, do którego w styczniu dotarły Wirtualne Media wynika, że Pinterest zanotował największy wzrost popularności pośród wszystkich mediów społecznościowych. Autorzy badania dowodzą, że w 2014 r. liczba aktywnych użytkowników Pinteresta wzrosła o 97 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Pod tym względem największym rywalem Pinteresta jest serwis TumbIr, który mógł pochwalić się wzrostem na poziomie 95 proc. Wzrosty w mniejszej skali zanotowały…

Czytaj dalej

Jak dziennikarze postrzegają PR?

Medialne lwy dla rekinów biznesu

Media i biznes to dwa odległe od siebie światy, które często nie rozumieją siebie nawzajem, ale muszą razem funkcjonować. Są to dwa żywioły, które choć różne, potrzebują działać wspólnie, aby osiągnąć sukces. Nie dziwi więc, że agencje PR mają w swoich szeregach wielu dziennikarzy, którzy pracują nad wizerunkiem w mediach swoich klientów. Specjalnie nie napisałem w poprzednim zdaniu byłych dziennikarzy, ponieważ uważam, że ten zawód…

Czytaj dalej

Tą i tę

Na co dzień spotykam bardzo mało osób, które w swoich pismach używają zarówno zaimka tą jak i tę. I choć w języku potocznym przyjęło się, że forma tą jest zawsze poprawna, to w języku oficjalnym sprawa tak prosta już nie jest. A ponieważ sam wielokrotnie złapałem się na tym, że używam złej formy, to dziś w ramach terapii wyjaśnienie, kiedy należy stosować zaimek tą, a kiedy tę. Najprościej rzecz ujmując, forma tę powinna być używana…

Czytaj dalej

Jak wycenić copywriting?

Ile kosztuje hasło reklamowe, ile notka na bloga, scenariusz reklamy, a ile artykuł sponsorowany? Wycena usług copywritera to jeden z najtrudniejszych momentów w czasie rozmów z klientami. I nie chodzi tu wcale o strach, że podana cena będzie uznana za wysoką. Bardziej chodzi o to, że w przypadku copy praktycznie nie da się stworzyć typowego, sztywnego cennika usług. Rozliczenie na znaki, a stały abonament Z copywriterem rozliczyć się…

Czytaj dalej