6 funkcji Facebooka, które pomogą rozwinąć Twój biznes

Na każdym szkoleniu, które prowadzę podkreślam, że Facebook to potężne narzędzie, które pozwala skutecznie rozwijać biznes. To też narzędzie, które generuje duże zasięgi i w przypadku gazety, dla której pracuję źródło blisko 1/3 ruchu na stronach www. Nie dziwi więc, że co chwila pojawiają się coraz to nowe możliwości jeszcze skuteczniejszego wykorzystania jego potęgi.

A możliwości biznesowych Facebook oferuje dużo. I nie, dziś nie będę pisał o Facebook Ads, ten temat jakiś czas temu zajawiłem, a rozwinę go innym razem. Dziś mam dla Was krótki przewodnik po zaawansowanych funkcjach Facebooka, który może pomóc zamienić fanpage w naprawdę ważne marketingowe narzędzie.

1. Zawiąż umowę z użytkownikiem, który pisze do Ciebie wiadomość

Nie od dziś wiadomo, że Facebook, tak samo jak inne media społecznościowe wymaga, aby prowadzić z użytkownikami dialog. Tu komunikacja tylko w jedną stronę – czyli samo mówienie, bez rozmawiania – się nie sprawdza. Dlatego warto od samego początku dać użytkownikowi poczucie, że jego opinia jest dla nas ważna. Taką umowę można zawrzeć niejako z automatu ustawiając w Messengerze autoresponder. A w nim z jednej strony możemy złożyć obietnicę odpowiedzi, z drugiej wykorzystać to miejsce do małej autopromocji.

Rozwiń biznes autoresponder_fb

2. Do długich postów wykorzystuj notatki

Facebook to nie tylko krótkie posty, ale też oferty czy dłuższe wywody. Publikując post masz do wyboru nawet około 10 różnych opcji. Dlatego jeśli chcesz napisać coś więcej niż dwa czy trzy zdania, zwróć uwagę na notatki. Jest to format, który w elegancki sposób pozwoli zaprezentować dłuższą treść, na przykład ogłoszenie o pracę czy prezentację oferty.

Rozwiń biznes notatka_fb
3. Sprzedajesz w internecie? Rozwiń swój biznes i sprzedawaj też na Facebooku

Sklep na Facebooku to kolejna bardzo ciekawa propozycja dla biznesu. Na fanpage można otworzyć sekcję „Sklep” i dodać produkty podobnie jak w sklepie internetowym. Sklep na Facebooku ma jednak tę przewagę, że produkty można bezpośrednio doklejać do postów i budować dla nich dodatkowy zasięg dając sobie większą szansę na sprzedaż. Jak to wygląda w praktyce? Kliknij w post poniżej

Krewki ekolog tak zareagował na wezwanie do zapłaty za blokowanie Puszczy Białowieskiej. Najpierw podarł pismo i rzucił…

Publié par Gazeta Olsztyńska sur jeudi 20 juillet 2017

 

4. Co się da zautomatyzować – zautomatyzuj

Messenger, to dla wielu użytkowników obecnie podstawowy komunikator. Jeśli więc znajdą się osoby, które będą chciały w tym kanale z Tobą rozmawiać – warto wykorzystać tę okazję. Zwłaszcza teraz, gdy częściowo można komunikację w Messengerze zautomatyzować.

Jakiś czas temu wrzuciłem na Facebooka taki post.

Zaufaj, skomentuj ten post i zobacz co się stanie 🙂

Publié par blog.marcinosiak.pl sur mercredi 5 juillet 2017

To, co się zadziało po jego skomentowaniu jest zasługą bota, którego dzięki narzędziu Chatufel może sobie uruchomić każdy, bez konieczności bycia programistą. Jak takiego bota uruchomić? Poniżej ściąga:

Jak stworzyć automatyczną wiadomość, wysyłaną użytkownikowi w odpowiedzi na jego komentarz? To może być jedna z…

Publié par Social Media Now – merytorycznie o mediach społecznościowych sur mercredi 5 juillet 2017

 

5. Mierz, co tylko się da, biznes się nie uda, jeśli nie poznasz swojej społeczności.

Statystyki to nie jest zaawansowana funkcja Facebooka, jednak umieszczam je w tym zestawieniu, ponieważ z mojego doświadczenia wynika, że naprawdę niewielu administratorów stron tam zagląda. A tam czeka na nas naprawdę duża dawka informacji na temat osób, które są naszymi fanami, które nas odwiedzają czy które reagują na posty. Tam też dowiemy się co się czyta, jak oglądają się nasze filmy czy możemy nawet zobaczyć, jak sobie radzi… konkurencja.

Aby poznać społeczność i dopasować do niej styl komunikacji nie trzeba wcale wykorzystywać zewnętrznych narzędzi. Wystarczy zaprzyjaźnić się z zakładką „Statystyki” i nauczyć się wyciągać odpowiednie wnioski.

6. Dbaj o to, aby Twoje posty były ładne

Czy wiesz, że wklejając link do strony internetowej możesz edytować każdy element posta? I pisząc każdy, mam na myśli nie tylko opis, ale wszystko, co na ów post się składa. W mediach społecznościowych równie ważna co treść jest forma, dlatego publikując posty warto robić to tak, aby były czytelne wszędzie i dla każdego.

Rozwiń biznes post_fb

Aktualizacja:
Kilka osób zgłosiło mi na Twitterze, że powyższa opcja jest już niedostępna. I faktycznie, ja też straciłem ją we wtorek 25 lipca, jednak nie całkiem. Jeśli w poście zostawimy więcej niż jedno zdjęcie, tytuł można nadal edytować.

biznes post facebook dwa zdjęcia

Post własnego pomysłu można też przygotować z wykorzystaniem narzędzia Creative Hub. Jest to co prawda bardziej czasochłonne i z założenia narzędzie służy do przygotowywania kreacji reklamowych, jednak „zwykłe” posty też można tam opracować.

biznes creative hub

A jakie są Twoje sposoby na wykorzystanie Facebooka do realizacji celów biznesowych? Podziel się swoimi doświadczeniami w komentarzu 🙂