Dobre treści kluczem do wyszukiwarki

Czasy tradycyjnego SEO opartego na dużej ilości linków odeszły bezpowrotnie w przeszłość. To już było, minęło i raczej nie wróci. Dziś Google stawia na jakość. Dobre treści, polecenia znajomych, tylko wartościowe linki – to jest klucz do tego, aby być obecnym w wynikach wyszukiwania.

Co to są dobre treści

W największym skrócie pisząc, dobre treści to takie, które niosą jakąś wartość dla użytkownika. Ich celem nie jest linkowanie, ale rozwiązanie problemu czytelnika. Nieważne, czy jest to treść na blogu, stronie firmowej czy zamówiony artykuł w portalu internetowym. Jeśli treść jest dobra, „sama” się rozniesie dalej dając kolejne linki, ale także budując dla firmy zasięg i wizerunek.

Według ekspertów SEO dobre treści mają też coraz większe znaczenie w kontekście wyników wyszukiwania. Algorytmy Google zmierzają w kierunku jakości i poleceń, dlatego „stare metody” pozycjonowania można obecnie schować do szuflady. Coraz częściej słyszy się głosy, że obecnie lepiej jest mieć kilka wartościowych linków, niż kilkaset „śmieciowych”.

Content a SEO

SEO, jakie znamy nie tyle umiera, ale zmienia się. Pozycjonowanie coraz bardziej przypomina działania marketingowe, a pocycjonerzy i agencje SEO bardziej dbają o profil linków i ich jakość, niż o ilość i „dopalanie strony” poprzez niskiej jakości zalpecza. Pochodną takich działań jest oczywiście konieczność posiadania dobrego contentu, którym „karmić” będziemy internet.

Przynajmniej od roku widać, że content marketing zaczyna być coraz silniej powiązywany z SEO. Pozycjonowanie mocniej stawia na elementy jakościowe, aniżeli ilościowe. Warto zauważyć też, że w ofertach pozycjonerów na pierwszym miejscu prawie zawsze pojawia się optymalizacja strony. Ten zabieg to nic innego, jak poprawienie jej do standardów wyszukiwarek pod kątem jakości, aby szybciej się ładowała, obrazki były odpowiednio podpisane, i tak dalej.

A co z poleceniami

Geolokalizacja, sieć znajomych w mediach społecznościowych, ich rekomendacje – to wszystko ma coraz większy wpływ na wyniki wyszukiwania. Pomijam w tym miejscu zupełnie fakt, że będąc zalogowanym można zobaczyć inne wyniki, niż szukając czegoś „anonimowo”. Dlatego tak samo, jak dbanie o treść, ważne jest budowanie wokół marki społeczności i robienie wszystkiego, aby nie doprowadzić do sytuacji jak poniżej.

ncPodsumowując

Można mieć świetny zespół handlowców i dobry produkt, ale jeśli wizerunek w sieci będzie słaby, to albo handlowcy nie będą mieli okazji do wykazania się swoim warsztatem, bo nikt nie będzie chciał ich słuchać, albo będą narażeni na odbijanie krytyki, co również sprawi, że nie będą robić tego, po co zostali zatrudnieni.

Nie od dziś wiadomo, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne zarówno w życiu prywatnym, jak i biznesie. W obecnych czasach miejscem, w którym najczęściej to pierwsze wrażenie się wywiera jest interet i media społecznościowe. Dlatego poza warsztatem handlowców, niezawodnością i jakością produktów oraz wizerunkiem „offline”, równie ważny dziś jest wizerunek firmy w sieci.

fot. Sean MacEntee / flickr.com
Scroll to Top