Copywriter ma pisać skutecznie

Klient, który szuka copywritera do współpracy często chce pracować z osobą, która ma „lekkie pióro”. Tylko czy ktoś kiedykolwiek zastanawiał się, co to właściwie oznacza. Czy „lekkie pióro” to umiejętność pisania na każdy temat ładnych poematów czy może klientom chodzi o coś zupełnie innego? W mojej ocenie sprawa jest prosta. Nadrzędnym celem pracy copywritera jest dostarczenie dla klienta produktu, który będzie skuteczny. Aby to osiągnąć wcale…

Czytaj dalej

Wszystko da się zmierzyć, nawet public relations

Public Relations to dziedzina, której zadaniem jest budowanie reputacji marki i jej produktów. Skuteczność działań jest w dużej mierze  oparta na umiejętnościach „miękkich”, których opanowanie pozwala na budowanie relacji z kluczowymi dla marki dziennikarzami i influencerami. Decydując się na działania public relations trzeba mieć jednak świadomość, że budujemy coś, co przyniesie prawdziwą korzyść dopiero w dłuższej perspektywie czasu. PR, w odróżnieniu od marketingu nie daje…

Czytaj dalej

Social media, kto za to odpowiada?

Mało znam firm, w których funkcjonują departamenty: Public Relations, Marketing i Social Media. Wielu przedsiębiorców nie widzi potrzeby budowania trzech dedykowanych zespołów odpowiedzialnych za dotarcie do klientów lub ich zwyczajnie na to nie stać. Zanim narodziła się profesja social media specialist za media społecznościowe odpowiadał, no właśnie, kto – marketingowiec czy PR-owiec? Reputacja marki w sieci W dużych firmach, jeśli social media nie są…

Czytaj dalej

Social Media 1.0. Zapomniane fora internetowe

Social Media to nie tylko Facebook. Social Media to nie tylko Twitter,  Snapchat,  Youtube,  Linkedin. Social Media to także Nasza Klasa, Fotka.pl czy wszechobecne, choć schowane w cień fora internetowe. Obserwując branżowe spotkania czy działania specjalistów SM często można odnieść wrażenie, że w ich świadomości funkcjonuje kilka, i to zazwyczaj tych samych, kanałów komunikacji. Można wymieniać do znudzenia:  Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin, ostatnio Snapchat czy Periscope. To, co najbardziej rzuca się w oczy, to słabnąca rola…

Czytaj dalej

5 sposobów na tworzenie contentu

Tworzyć content można na wiele różnych sposobów, jednak – jak wszędzie – jedne metody działania są lepsze, a inne gorsze, choć prowadzić mają do osiągnięcia tego samego celu. Poniżej pięć, w mojej ocenie najczęściej stosowanych, sposobów tworzenia contentu. Treści pomocne O młotku i gwoździu pisałem już nie jeden raz. Klient ma potrzebę, która musi zostać zaspokojona i rolą produktów /…

Czytaj dalej

Jak wycenić copywriting?

Ile kosztuje hasło reklamowe, ile notka na bloga, scenariusz reklamy, a ile artykuł sponsorowany? Wycena usług copywritera to jeden z najtrudniejszych momentów w czasie rozmów z klientami. I nie chodzi tu wcale o strach, że podana cena będzie uznana za wysoką. Bardziej chodzi o to, że w przypadku copy praktycznie nie da się stworzyć typowego, sztywnego cennika usług. Rozliczenie na znaki, a stały abonament Z copywriterem rozliczyć się…

Czytaj dalej