Facebook Ads – czy warto?

Kilka dni temu na jednym z branżowych serwisów czytałem, że z reklam Facebook Ads korzysta już 5 milionów firm, a ponad połowa z nich robi to za pomocą urządzeń mobilnych. Czy to dziwne? Dla mnie absolutnie nie. Facebook to medium, z którego tylko w naszym kraju korzysta ponad 15,5 miliona użytkowników. A jak twierdzi Sotrender – około 11 milionów loguje się do serwisu codziennie. Facebook to też serwis, który z jednej strony pozwala na bardzo głębokie dotarcie do odbiorców, a z drugiej próg wejścia dla reklamodawcy jest na niskim poziomie. Skuteczną kampanię można przeprowadzić już za kilkanaście – kilkadziesiąt złotych.

Jak to jest możliwe?

Otóż w mojej ocenie kluczem jest tu ta głębokość dotarcia. Owszem, dużej zasięgowej kampanii za 50zł nie zrobimy, ale lokalnie – do dobrze wybranej grupy odbiorców jesteśmy już w stanie dotrzeć. Co mam na myśli pisząc o dobrze wybranej grupie? Na przykład będąc dyrektorem przedszkola możemy na Facebooku umieścić reklamę, która wyświetli się tylko rodzicom dzieci w wieku 3-5 lat, którzy mieszkają w promieniu do 10 kilometrów od placówki. I wierzcie mi lub nie – to nie wszystko, na co pozwala Facebook odnośnie wybierania grup odbiorców do swoich reklam.

Facebook wie o nas więcej niż myślimy, ponieważ informacje o użytkownikach zbiera z wielu źródeł. Po pierwsze część informacji sami zostawiamy w sekcji Informacje. Po drugie – jeśli korzystamy z urządzenia mobilnego (czyli statystycznie więcej niż co drugi użytkownik), Facebook praktycznie co do metra wie, gdzie jesteśmy. Po trzecie Facebook buduje profil na podstawie aktywności. To, co mamy polubione, jakie posty komentujemy czy na jakie reagujemy, a nawet przy których zatrzymujemy się na dłużej scrollując tablicę -wpływa potem na reklamy, jakie są nam wyświetlane.

I choć już dziś możemy dość dokładnie wybrać grupę odbiorców reklamy, to Facebook w dalszym ciągu komunikuje, że pracuje nad kolejnymi ułatwieniami i usprawnieniami. Jak mówią jego przedstawiciele: wszystko po to, aby reklamy były jeszcze skuteczniejsze. Ich uruchamianie już dziś jest bardzo intuicyjne i wymaga zaledwie kilku kliknięć. Z czasem będzie to pewnie jedno kliknięcie, jednak w mojej ocenie aby ustawić naprawdę skuteczną reklamę, warto poświęcić na to nieco więcej czasu.

Jeśli nie podłączacie reklam drogą na skróty, to doskonale wiecie, że obecnie jest dostępnych co najmniej kilka formatów reklam. Facebook Ads oferuje też dobrych kilkanaście celów do zrealizowania, a także możliwości tworzenia grup odbiorców na podstawie różnych aktywności.

Facebook Ads, niestandardowe targetowanie

Podsumowując:

W mojej ocenie warto z Facebook Ads korzystać

Uważam, że głębokość targetowania reklam jest kluczem, który sprawia, że po Facebook Ads sięgają miliony firm, z których większość stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa. Reklama na Facebooku może być piekielnie skuteczna dosłownie dla każdego. Wystarczy rozpracować (lub znajdzie kogoś, kto to zrobi) jak w pełni wykorzystać jej potencjał. Na dzień dzisiejszy w mojej ocenie nie ma skuteczniejszej formy. Nawet Google zdaje się nie pozwala na targetowanie reklam do poziomu zainteresowań użytkowników. Co więcej, przewaga Google w postaci remarketingu już od dawna nie istnieje, bowiem Facebook także pozwala na tę formę.

Jeśli myślisz poważnie o skutecznej obecności w internecie, w mojej ocenie Facebook powinien znaleźć się w Twojej strategii.

Marcin Osiak

O programie Marcin Osiak

Piszę, gadam, podpowiadam i siedzę w mediach społecznościowych :)